vrijdag 2 mei 2014

Logeren

Zojuist hebben we ons kleine mannetje weer opgehaald bij oma. Hij is namelijk voor het eerst wezen logeren! Gisteren waren manlief en ik 10 jaar samen en eigenlijk vieren we dat nooit maar het was wel een mooie smoes om een avondje samen uit te gaan. Overdag was het donderdag-oma-dag en oma vond het geen enkel probleem als ons vriendje dan ook bleef logeren en dus namen manlief en ik eerder vrij van het werk en gingen wij 's avonds uit.

Ik pakte veel te veel in. Natuurlijk de gewonde donderdag-dingen: flesvoeding, fles, fruithap, groentehap, rijstewafel en extra kleding. Maar ja; zo'n nachtje is ook wel spannend (ja ik weet het; hij slaapt daar normaal op donderdag ook en waarschijnlijk was het voor papa en mama spannender dan voor ons kleine mannetje maar daar gaat het niet om) en dus gingen ook de eigen knuffel, de babyfoon, zijn favoriete voorleesboek, enzovoorts mee. Woensdag bleek onze auto stuk en dus hadden we donderdagochtend twee opties:
- papa ging de kleine wegbrengen op weg naar zijn (VROEGE) eerste leerling (lees: 06:50u bij oma) of
- oma kwam de kleine halen
Maar ja opa was ook jarig en dus was de tweede optie niet heel handig en bracht manlief onze kleine weg. Op zich prima; zo laat mogelijk uit bed (ja mocht hij er een keer vroeg uit sliep hij natuurlijk nog) en in pyjama naar oma en dan daar lekker ontbijten.

Ik ga onze kleine man donderdag om 06:30u dus een HELE dikke knuffel want ik zou hem nu pas weer zien en dat is ineens best lang. Eerst werken. Daarna op autojacht en dan lekker Tapas eten:
Gezellig gezeten en heerlijk gegeten. Na het eten naar de bios gewandeld voor deze film:
 We gingen naar de vroege film (19u) en dat was héél verstandig want in de auto terug viel ik echt om van de slaap. Vannacht helaas meerdere malen wakker geweest omdat ik momenteel strontverkouden ben maar ja manlief had heerlijk geslapen in ieder geval.
Ik werd vanmorgen weer 'ouderwets' wakker van de kat die beneden vond dat het tijd was ipv van onze kleine man. Half acht gingen we er uit want geen auto betekent dat de kleine weer voor de eerste les van manlief opgehaald moest worden bij oma.

Hij had het natuurlijk helemaal prima gehad bij oma en oma had het heerlijk gevonden dit logeerpartijtje. Lekker spetteren in het "bad" (dubbele wastafel) en op een keer 's nachts de speen kwijt na had meneer geslapen tot 07:15u. Prima dus! We hadden ook wel verwacht dat het goed zou gaan. Prima eerste logeerpartijtje gehad dus! Bedankt oma :-)

Oh en hoe wij het vonden zonder onze kleine man? Na het eten liepen we naar de bios toen zei ik tegen manlief; "en hoe vind je het zo samen op pad?" en ik kreeg als antwoord "nu nog wel oké maar thuis zal het wel gek zijn". Gezellig!! haha Nee maar we hebben genoten van onze avond en inderdaad het is wel gek om 's avonds, 's nachts en 's morgens het kleine mannetje niet thuis te hebben maar we wisten dat hij het goed had, dat oma vertrouwd was en dat we hem nu al weer thuis zouden hebben dus het was goed.

Vanaf morgen beginnen we aan een nieuw eet- en flesschema op advies van het CB. Ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten