woensdag 28 mei 2014

**ucheuche** *hatsJOE*

Het gaat best goed met ons mannetje. Hij groeit als kool; het is echt een lang end!
Laatst die paar dagen met het mooie weer hebben we daar lekker van genoten en heerlijk buiten gespeeld:
Verder is ons mannetje bevorderd van groep 0 (de maxicosi) naar groep 1; de autostoel. Gezien mijn rugklachten hebben we gekozen voor de enige draaibare stoel:
https://www.youtube.com/watch?v=wVVjIkGaNlQ
In eerste instantie vond ons mannetje het wat gek maar al heel snel zat hij te grijnzen en te kletsen in de stoel want; nu kan hij veel meer kijken buiten EN kan hij mama zien! Boven mijn achteruitkijkspiegel hangt een extra spiegeltje waarmee ik naar ons mannetje kan kijken en hij dus ook naar mij. En dat heeft hij door! Al is het wel gek dat je de achterkant van mama ziet en dat ze tegelijk ook achter dat raampje zit maar dan andersom. Heel raar...

Afgelopen weekend had ons mannetje weer koorts. Ik zeg weer omdat dit de laatste tijd zo ongeveer elke maand gebeurt. En nee; hij krijgt niet elke maand een tandje. Toen de temperatuur naar 39,6 steeg en hij elke keer aan zijn oortje zat hebben we toch een arts geraadpleegd en moesten we langs komen bij de weekendarts. Deze zag wat irritatie in zijn linkeroor en heeft verder uitgebreid onderzoek gedaan. Gelukkig had hij niets gevonden. Wel moesten we hem paracetamol geven en de temperatuur goed in de gaten houden en natuurlijk zijn oortje.
Momenteel zit ons mannetje nog met een hele kleine verhoging en is hij wéér SNOTverkouden. Ik weet dat kindjes van deze leeftijd hun weerstand op moeten bouwen. Ik weet dat ons mannetje naar de opvang gaat en dat kindjes dan vaker ziek zijn. Ik weet dat verkouden zijn helemaal niet ernstig is. Ik weet dat het er bij hoort bij zo'n kleintje. Maar; de weerstand opbouwen zeggen ze dat een kleintje zo'n 6x per jaar verkouden kan zijn. Ons mannetje is het vrijwel constant. En ondanks dat ik weet dat dit niet ernstig is, is het wel vervelend. Helaas vindt de huisartsassistente dat we hier echt niets mee kunnen en dat het er gewoon bij hoort. Tenslotte heeft hij ook nog maar één keer een bovenste luchtweginfectie gehad en nog maar één keer een dubbele oorontsteking. Ja dat weet ik. Maar ik bel ook niet elke keer als er wat is. Dat doen we nu dus wel. Om dossier op te bouwen. Voor als het nodig is in de toekomst.
Hopelijk is ons mannetje zo'n kindje wat in het begin heel vaak "ziek" is en daarna bijna nooit meer. Dat zou fijn zijn voor hem!

Ondertussen vond ik dat ik het hier niet bij hoefde te laten en heb ik de osteopaat geraadpleegd. Die wil hem wel zien en dus heb ik een afspraak gepland. Nu ben ik in het verleden zelf daar geweest voor mijn rugklachten en dat heeft me absoluut niets opgeleverd. Maar ons mannetje is niet zijn mama. En de reden is ook anders. Dus gaan we er toch heen. Baat het niet dan schaadt het niet...  4 juli heb ik een afspraak. Dat duurt dus nog wel even....

Oh ja en hij spuugt de laatste tijd. Best flink. Voornamelijk bij het avondeten en soms bij 'hoekjes' van het brood (dus veel korst). Zou dat een fase zijn?

Ondanks het hoesten, de snottebellen en het kleine beetje verhoging blijf ik zeggen: het gaat goed met ons mannetje. Gelukkig.
Het is een vrolijk mannetje die ontzettend houdt van kletsen, knuffelen en gek doen. En kletsen. En kletsen en kletsen haha. Oh en niet te vergeten: sjansen!!! Lekker ding. Zowel manlief als ik kunnen niet met hem de straat op/ naar de supermarkt/ naar het centrum zonder dat hij moet sjansen met iedereen die hem aandacht geeft. Nee herstel: iedereen die naar hem kijkt of hem een glimlach geeft. Ach; het brengt vrolijkheid in de wereld toch; geef een kleine glimlach en je krijgt een brede grijns (en misschien een geluidje er bij) terug! Heerlijk toch?!

1 opmerking:

  1. Beterschap met de kleine! Wat leuk die autostoel die draait. Wauw hij groeit inderdaad. Leuke foto ook.

    BeantwoordenVerwijderen