dinsdag 29 april 2014

Uitslapen???

Jeetje het is alweer best een tijd terug dat ik een blogje typte... Nou ik ga een update doen!

Inmiddels gaat ons mannetje zonder medicijnen slapen. Dat is toch wel weer fijn hoor! Dit ging een hele tijd goed maar de laatste tijd is meneer vroeg (HEEL vroeg!) wakker (lees: kwart voor vier/ kwart over vijf/ kwart voor 6 op zijn laatst). En dat we nu niet meer uit kunnen slapen omdat we nu een kleintje hebben is natuurlijk prima maar "vroeger" sliep hij gewoon tot 07:00u; hooguit een keer tot half zeven. Ik vind dit echt geen leuke tijden hoor. Zeker in een werkweek niet... Dus als iemand DE geniale tip heeft...?

Manlief heeft het vermoeden dat tandje nummer 3 onderweg is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niets voel maar goed; dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :-)

Afgelopen week is het hartstikke goed gegaan verder met onze kleine man. We vierden zaterdag onze eerste Koningsdag (manlief zei; vriendje, morgen gaan jij en ik samen iets voor het eerst beleven) :-). 's Morgens vroeg de kleedjesmarkt over waar we voor oma een fietsstoeltje scoorden en voor onze kleine man een "tv" (zo'n ding wat je opwindt van Nijntje) en een activiteiten-ding voor aan de box. De laatste twee dingen voor in totaal 2,50 en meneer is er helemaal gelukkig mee. Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen. Echt mooi om te zien!

's Middags een kort rondje op de fiets en daarna lekker in de tuin waar manlief ook de stapstenen naar het kippenhok ingroef (met een beetje hulp van een vriendin die nog even langs kwam). Piri vond dat ze ook wel kon helpen graven:
Of eigenlijk; elke keer als er gras verdween bleek daar een heerlijke wormenmaaltijd onder te zitten! Ja en of er dan een gevaarlijk schepje rondzwaait of niet; dat risico wilde ze wel nemen en ze sprong regelmatig in het gat om wormen te pikken.

Zondag was mijn schoonmoeder jarig en dus gingen we op visite. Aangezien daar dan opa, oma, twee tantes, twee ooms, twee nichtjes en een neef zijn vond onze kleine man dat wel erg druk. Dit hebben we dan ook wel gemerkt. Hij werd wat onrustig en huilerig en 's nachts was hij om kwart voor vier wakker. Druk hoor zo'n verjaardag...

Gisteren was mijn mam jarig en als verrassing gingen we met ons drietjes (het was papa's vaste vrije dag maar mama ging gewoon met werktas mee) even langs voor een kopje thee en het afleveren van het tweede knutselwerkje (handafdrukjes van vingerverf op een klein rond canvasje met een fotootje van onze kleine man). Vandaag is hij naar de opvang waar hij waarschijnlijk flink bijslaapt.
Morgen dan lekker een dagje thuis bij mama.

Donderdag gaat hij naar oma (zoals altijd) alleen blijft hij daar nu voor het eerst ook logeren. Manlief en ik zijn tien jaar samen en eigenlijk vieren we dat nooit maar we hebben het ook wel nodig weer even iets leuks samen te doen. We werken bewust veel langs elkaar heen zodat er heel vaak één van ons thuis is voor onze kleine maar dat betekent wel dat je elkaar weinig ziet. Ondanks dat ik weet dat het goed is om dit soms te doen en oma het reuze gezellig vindt, voelt het toch een beetje gek om oppas te regelen om iets leuks te gaan doen... En dan zeker een nachtje...
Tegelijk weet ik dat we er na die avond (we stoppen allebei vroeg met werken, gaan uit eten en daarna een filmpje pakken) weer een hele tijd tegen aan kunnen EN we kunnen uitslapen! Ja ik weet dat we waarschijnlijk vanzelf vroeg wakker worden maar dan worden we vanzelf wakker en dat is toch anders... Ben benieuwd of de kleine man bij oma ineens wel tot half acht slaapt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten