dinsdag 1 oktober 2013

Thijs en mama samen

Gisteren is manlief weer begonnen met werken. Dat betekent dat Thijs en mama het rijk alleen hebben. En; dat papa vindt dat hij de fles van 19u écht mag doen omdat hij ook graag tijd met Thijs wil en overdag en 's avonds aan het werk is (die nachtflessen zijn niet zo leuk haha).

Manlief en ik appen overdag dus hij blijft redelijk op de hoogte maar Thijs en ik redden ons prima. De eerste weken deed manlief vast de luier of de fles als ik de kolf aanslingerde en nu moet ik alles zelf doen dus kost alles wel enorm veel meer tijd voor het gevoel maar ach we hoeven nog nergens perse op tijd te zijn dus moeten we ons er maar niet druk over maken.

Thijs is nog steeds verkouden maar lijkt wel iets meer lucht te krijgen.
Het eiwit blijkt een geniaal middel te zijn voor de rode, kapotte billetjes want die zijn al enorm verbetert!

Nog steeds gaan Thijs en ik elke dag een rondje wandelen want; dat is goed voor ons allebei en zolang het weer nog zo mooi is... Moeten we daar maar van genieten!

Donderdagochtend en donderdagavond krijgen we nog gezellig kraamvisite en vrijdag komen oom M. en tante B. weer even knuffelen. Tja als oom en tante heb je knuffelrechten als je een neefje hebt tenslotte..

Het enige wat ik soms lastig vind is de voeding. Ze zeggen altijd dat met borstvoeding je kindje en de natuur zichzelf regelen; wat je kindje nodig heeft maakt je lijf aan. Alleen telt dat natuurlijk niet met kolven. En dan zegt "men"; als je kindje goed groeit, tevreden is en voldoende luiers heeft gaat het goed. Vertrouw daar maar op. Ja en dat vind ik dus lastig he... Ik hou er veel meer van als iets gewoon lekker duidelijk is. Je kindje weegt zoveel? Oké dan moet er zoveel in een fles en zoveel flessen op een dag. En ja zo werkt een baby natuurlijk niet. En dat wéét ik wel maar dat vind ik dus nog wel lastig... In het begin werd het mannetje elke dag gewogen dus dan kon ik daar vanuit gaan maar nu niet meer. Dus nu moet ik dan zomaar "vertrouwen". Hmm... Loslaten...

Mama moet nog een hoop leren!

Hoe dan ook; over precies een week hebben we de eerste afspraak bij het CB. Dan horen we wel of het goed gaat... Vast wel (dat weet ik ook wel), maar mama vindt het wel erg fijn om weer even een bevestiging te krijgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten