dinsdag 8 oktober 2013

Eerste keer CB

Morgen is Thijs een maand oud en vandaag mocht hij samen met mama voor de eerste keer naar het consultatiebureau. Zijn gewicht zit nu op 5150 gram (volgens papa ben je nu officieel een "speknekje") en de lengte is geschat op 55 cm. Waarschijnlijk is hij iets langer maar Thijs was niet van plan zijn benen te strekken voor de vreemde mevrouw op het CB (en thuis doet hij natuurlijk niet anders).

Daarna naar de arts waar Thijs vrijwel het hele gesprekje heeft laten horen dat zijn longen en stembanden prima werken :-) Verder was zijn hoofdje mooi rond, zijn hartje prima (geen ruisje oid), zijn longen prima (behalve het geluid en volume ook geen vocht oid te horen). Oogjes prima (ja die wilden we eerst niet laten zien maar even bij mama over de schouder kijken we toch weer nieuwsgierig de wereld in). Sterk nekje (maar dat hadden wij ook al gezien bij hem) en beentjes en heupjes lijken prima in orde. Voor de heupjes mag hij met de leeftijd van 3 maand voor alle zekerheid en dubbele check ook nog een echo omdat de tante van Thijs een spreidbroekje heeft gehad vroeger. Nou ik ga er niet vanuit dat er iets aan de hand is (dan had ze dat nu al wel gezien denk ik) maar goed; beter dubbel gecheckt dan een keer te weinig. Ze vond Thijs een mannetje met een mooie, wijze, heldere blik.

11 november mag Thijs weer en dan gaan we voor de prikken.

Verder gaat het prima hier. Papa vindt dat hij Thijs toch wel vrij weinig ziet met zijn werktijden en probeert in de tijden dat hij wel thuis is zo veel mogelijk met Thijs te doen. Vooral in het begin van de week merken we dit aangezien manlief maandag t/m woensdag de hele dag én de avonden werkt. De eerste week was dit voor ons allebei erg wennen. Begrijp me goed; we redden ons prima hoor maar ik had ineens het gevoel dat ik bijna een alleenstaande moeder was. Natuurlijk waren we ook ontzettend verwend met de drie weken vakantie die manlief had vanaf de geboorte en het is natuurlijk een kwestie van wennen. Het komt best goed!

Thijs doet het prima; ja oké dat zeiden ze op het CB vanmorgen maar over het algemeen is het nog steeds een heel tevreden mannetje. Af en toe heeft hij wat mopperbuien en heeft hij knuffeltijd nodig maar dat vinden wij geen straf! Gisteren schrok manlief om 04:45u wakker omdat Thijs nog niet geweest was (normaal kwam hij tussen half 3 en 3u) maar ons mannetje lag nog heerlijk te slapen... Vannacht heeft hij zijn ritme totaal weer omgegooid. Onze energie is daardoor wel ver te zoeken soms (zeker 's nachts haha) maar ach dat hoort er allemaal bij he.

Thijs en ik gaan nog steeds elke dag wandelen want Thijs moet weerstand opbouwen en lekker buitenlucht snuiven en ik moet buitenlucht snuiven en dat buikje kwijt ;-) Ja en natuurlijk ook weer opbouwen wat betreft conditie.
Wat betreft mijn lijf; ik heb over het algemeen het idee dat ik weer redelijk terug ben naar hoe het was. Slechte dagen en goede dagen. Grappig is dat nu de bekkenpijn weg is, ik mijn rug weer voel (die werd toch echt ondergesneeuwd door andere pijn op het laatst). We worden dus weer onszelf. :-)

Toch handig hoor dat verlof; lekker de tijd samen met Thijs en ondertussen de kans om mijzelf weer op te schroeven...

1 opmerking:

  1. Fijn dat Thijs het zo goed doet. Het is aan de foto's te zien ook echt een lekker ventje hoor.
    Lastig voor je rug zo, steeds de pijn is ook niks. Ik weet er jammergenoeg alles van. Geniet nog maar lekker van alles.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen