woensdag 30 oktober 2013

Kijkertjes...

Oma zegt: "altijd als ik Thijs zie slaapt hij". Nou ons vriendje heeft hele mooie kijkertjes. En hij kan ze ook gebruiken! Hij is steeds langer wakker en kijkt dan volop om zich heen. Het liefst richting lampen of, overdag, richting het raam. Hoe dan ook; licht is zeer interessant.

Thijs heeft net twee dagen gehad waarop hij niet helemaal zichzelf is. Hij heeft dan huilbuien waarbij hij de ene keer vastgehouden wil worden, de andere keer juist even alleen in de box wil liggen. Dan weer een speen wil en hem dan juist weer uitspuugt. Hoe weet je dan wat hij wil en hoe hoor je het verschil? Dat is wat zijn papa vroeg. Nou eh.. niet! Gewoon domweg proberen en dan hopen dat je een keer goed gokt :-)
Een paar weken geleden had Thijs ook twee of drie van die dagen. Regeldagen worden ze ook wel genoemd. Oma zei; jullie lezen te veel tegenwoordig. Vroeger dachten we gewoon; ach hij heeft zijn dag niet vandaag. Van de buurvrouw kreeg ik het welbekende "oei ik groei" in mijn handen. En dat loopt toch verbazingwekkend genoeg vrijwel gelijk met deze dagen. Toch de regeldagen dus? Even niet zichzelf omdat hij bezig is een sprongetje te maken. Of zoals een collegaatje zei; "hij wil iets wat hij nog net niet kan. Frustrerend!". (volgens de voetbaloom kwam het omdat Thijs Ajax had zien voetballen en dat was om te huilen geweest)
Hoe dan ook; het gaat ook weer over. En buiten dat hebben we nog steeds een ontzettend lief, tevreden mannetje.

We merken dat hij verandert. Hij heeft sinds kort een muziekmobiel boven de box en als we die aan zetten dan zie je dat hij de figuurtjes volgt. Ook kijkt hij ons bewuster aan (hij keek ons al wel aan maar het is toch anders). Ook kan meneer heel mooi lachen. Stuipjes had hij al. En soms twijfelden we al of het echt was maar sinds een paar weken is het hartstikke echt. En; de laatste tijd soms ineens met een kraaitje er bij. Echt superschattig. Hele gesprekjes kan hij soms voeren. Dan zegt hij "uhh" en als je dat herhaalt dan lacht hij en maakt hij een volgend geluidje. Heerlijk!

Zijn eigen handjes heeft hij nog niet door alhoewel van de week het even een halve seconde leek alsof hij ineens zijn eigen knuistje zag. Mooi om te zien hoe ons mannetje zich aan het ontwikkelen is en hoe hij aan het veranderen is.

Na de fles maakt meneer vrij standaard een geluid (soort keel schrapen). En; zeer regelmatig begint hij daarmee en dan schrikt hij zich helemaal wild van zijn eigen geluid. De armpjes gaan dan beiden de lucht in en de ogen gaan wijd open en hij houdt direct op met zijn geluid. Mama kan het niet laten; ik lach je regelmatig uit op dat soort momentjes :-)

Volgende week gaat zijn oom op hem passen. Twee uurtjes want ik moet voor controle naar de gynaecoloog. En dat net onder flestijd. Niet heel handig dus. Ik had hem mee willen nemen naar het ziekenhuis en dat had ook best gekund maar eigenlijk is dit wel fijner. Ik ben benieuwd wat zijn oom er van vindt maar het gaat vast goed komen! Ik heb beloofd eerst zelf nog een luier te verschonen vlak voor ik weg ga maar ja... garanties zijn tot aan de voordeur... Van de week had ik hem verschoond en vlak daarna was hij helemaal nat. Daarna hoorde ik BLLLLLUP en liep het door zijn broek heen naar buiten. Net weer verschoond dacht meneer 5 minuten daarna opnieuw BLLLLUP en ja hoor luier nummer 3 :-) Ach ja; ooit wordt hij zindelijk.... haha

Hoe dan ook; het gaat goed hier!

Vanochtend heb ik voor het eerst met Thijs onder de douche gestaan. Heerlijk! Papa kwam hem brengen (Thijs plaste hem nog net even onder vlak voor hij Thijs over gaf aan mij) en dan heerlijk met zwitsal-shampoo met mama onder de warme douche. Wel gezellig. Anders dan het badje...

1 opmerking: