woensdag 28 augustus 2013

Pre-operatieve afspraken

Vandaag was het weer ziekenhuis-dag. Deze keer konden we de afspraken doen op de poli in Dronten dus dat scheelt weer reistijd (en parkeergeld). Want ja, als je een operatie krijgt, dan komen er extra afspraken bij...

Als eerste bloed prikken. Nu ben ik al een tijd lang bloeddonor maar ik schijn nogal lastig te prikken te zijn. En áls het dan lukt om goed te prikken (echt dat mis prikken is niet fijn!) dan loopt mijn bloed heel langzaam waardoor ik elke keer als donor nét genoeg heb om het minimum in een zakje te krijgen. Als ik dus bloed moet prikken en ik krijg de vraag links of rechts is mijn antwoord; "waar jij het voor elkaar krijgt". De laatste keer bloedcontrole had ik er eentje die gooide hem in één keer er goed in en had zo de buisjes vol. Perfect!
Vandaag kwam ik weer bij haar binnen dus zei ik niets, gaf geen waarschuwing maar ging vol vertrouwen zitten. En ja hoor, ook deze keer was het direct raak en was het buisje zo vol. Prima. De uitslagen gaan natuurlijk naar het ziekenhuis dus dat zullen we komende week wel weer horen.

Na het bloed prikken moesten we naar de pre-operatieve afspraak met de anesthesist. Die had blijkbaar niet met de gynaecoloog gesproken of dat dossier gezien maar toen ik daar binnen kwam had hij wel 2 mooie A4 foto's die wel héél herkenbaar waren; namelijk de scans van mijn rug van na mijn operatie. Ofwel; met mooie pinnetjes tussen de wervels en een plaatje aan de achterkant. Creabea met lego. Hij gaf aan dat we een probleem hadden. Ik was heel benieuwd wat we nu weer gingen krijgen maar wat hij onder "we hebben een probleem hier" verstond was dat hij dacht dat ik in de veronderstelling zou zijn dat ik een keizersnede met ruggenprik zou krijgen en nu moest hij mij gaan vertellen dat dit niet kon in verband met dat plaatje. Hehe nee dat wisten we al. Ja we zouden kunnen proberen of we hoger kunnen prikken maar dat is wel heel naar en er is maar een kleine kans dat het lukt en anders moet je alsnog onder narcose. Ja nee hoor geen punt we weten al hoe het zit en we weten dat we onder narcose moeten. Nou toen was het gesprek binnen 5 minuten klaar. Hij heeft zijn formulier ingevuld, wij hebben voor de zekerheid gecheckt hoe dat gaat als de kleine van ons zich eerder gaat melden en toen konden we weer gaan. Op naar de volgende afspraak.

De pre-operatieve afspraak met de verpleegkundige. Deze had nog een heel vragenlijstje en gaf ons de folder mee over 'sectio caesarea' of in mijn geval een 'primaire sectio'. Ofwel; een keizersnede of in mijn geval een geplande keizersnede (maar ik vind dat sectio caesarea wel stoerder hehe).  In die folder stond onder andere fijn in detail beschreven wat er allemaal doorgesneden en aan de kant geschoven wordt daar binnen (ene oor in, andere uit). Verder nog wat dubbele informatie (maar goed; liever iets 2x gehoord dan niet op de hoogte zullen we maar zeggen).

Weer een stapje dichter bij ons kleine grote wondertje...

Volgende week weer 2x ziekenhuis; dinsdag ziekenhuis Lelystad en op vrijdag weer poli Dronten. Ja ze houden mij en de kleine goed in de smiezen!

Wie zei er nou dat je rustig aan moest doen tijdens je verlof? Dat je tijd hebt om te genieten en dat je de rust moet pakken nu je die nog hebt? ;-)
Nee grapje hoor we redden ons prima. Manlief kan alle afspraken mee omdat hij wat kan schuiven in uren en wat overuren heeft staan. Top.

Rustig door gaan zo :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten