maandag 12 augustus 2013

35 weken

35 weken zwanger en ik ga mijn tweede week verlof in. Nooit gedacht dat dit zo snel zou gaan; ik vind het namelijk prima! Nou moet ik zeggen dat mijn lijf ook wel steeds meer tegen werkt hoor. Ik kom de deur niet uit zonder krukken/ rolstoel omdat lopen niet meer gaat. Binnenshuis red ik mij nog (zolang ik maar niet vind dat ik van beneden naar zolder moet lopen haha). Alhoewel ik momenten heb dat ik mij echt niet kan bedenken hoe ik op moet staan van mijn bank om simpelweg naar het toilet te gaan.

Einde van de dag word ik misselijk en vaak als ik naar bed ga weer tot ik in slaap val. Best irritant maar ja wat doe je er aan? Ja vanille-vla, banaan, beschuit; allemaal al geprobeerd. Ach zó erg is het ook niet. Wat wel naar is; tegenwoordig heb ik gigantisch kramp in mijn vingers. Het zijn 's nachts en 's morgens net kraaienpootjes; ik krijg mijn vingers dan met geen mogelijkheid tot een vuist. In de loop van de dag wordt het ietsje losser en 's nachts begint het weer van voor af aan. Schijnt te maken te hebben met het vasthouden van vocht. Ja dat ik dat deed wist ik al :-)

Ach de hele zwangerschap heb ik weinig kwaaltjes gehad (op mn bekken na natuurlijk) dus dat je dan de laatste weken nog even aan de beurt bent... Daar mag je dan niets van zeggen!

De dagen gaat ontzettend snel voorbij. Ik doe wat kleine klusjes in huis, pruts wat in de babykamer, probeer wat lekkers te bakken voor manlief (die mijn absolute grote steun en toeverlaat is; altijd al, maar zich in deze zwangerschapstijd wederom bewijst!) en voor ik het weet is het alweer avond.

Week 35 betekent dat over ongeveer 3 weken onze gup komt. Zoals al bekend; maandag gaan we naar het ziekenhuis en we hopen dan een datum te horen. Voor nu zijn we gewoon nog even een weekje aan het aftellen. En daarna hebben we echt een datum om naar af te tellen. Gek hoor...

Volgens de kalender is de kleine nu zo'n 44cm lang en gaat hij/zij steeds minder bewegen omdat er 1) minder ruimte is en 2) energie aan het sparen is voor de bevalling. Nou die kleine van ons lijkt daar tot nu toe nog niet echt mee bezig te zijn want gisteren en vandaag is het gewoon nog steeds een druktemakertje haha. Ach ja eigenwijze mama, eigenwijze papa... Daar kan ook gewoon niets anders dan een eigenwijs kindje uit komen toch?
En voor mij denk ik; zolang er nog beweging in zit, ga ik er van uit dat alles goed gaat daar binnen.

Op naar de laatste 3 weken!

2 opmerkingen:

  1. Succes met de laatste loodjes! Spannend dat jullie maandag een datum krijgen waar je naartoe kunt leven. Wat ontzettend fijn dat manlief zo'n grote steun en toeverlaat is. Liefde is!! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hou vol met alle klachtjes.. nog eventjes!!

    BeantwoordenVerwijderen