maandag 26 augustus 2013

37 weken

37 weken!

Vandaag hadden we weer controle in het ziekenhuis. En het leuke daarvan is dat je standaard een echo krijgt :-) En op deze echo bleek wederom dat het vruchtwater oké was, dat onze kleine NIET op de foto wil (manlief had gevraagd naar een profielplaatje maar daar trapt onze kleine nog steeds niet in; dan komt er snel een hand of arm voor!) maar deze keer nog wel even het geslacht weer kunnen zien.

Mijn bloeddruk was goed, gewicht niet veranderd afgelopen week en woensdag gaan we bloed prikken. Dat ik zo veel last heb van mijn bekken is heel normaal gezien mijn voorgeschiedenis en helaas niet zo heel veel aan te doen. Wel zei deze gynaecoloog nog dat ik er rekening mee moet houden dat mijn conditie straks weer waardeloos zal zijn zo na de operatie omdat ik nu nauwelijks meer beweeg maar dat had ik zelf ook al wel bedacht :-)
Dat mijn vingers zo'n pijn doen.. Tja; met dit weer en 37 weken zwanger zou het haast gek zijn niet op de één of andere manier last te hebben van vocht en dat uit zich bij mij op deze manier.

Ondertussen gaat het speculeren jongen/ meisje nog steeds door maar daar is nog iets bij gekomen: raden welke dag de kleine gehaald wordt. De week is wel vrij goed uit te rekenen inmiddels maar welke dag we moeten gaan we dus niet vertellen.

Oma denkt het wel te weten; die zegt maandag of dinsdag want ik moet 4 dagen blijven en de bedden moeten in het weekend weer leeg zijn.

Volgens oom K. (de voetbaloom) is dit te makkelijk gedacht en ligt het wat complexer. Hij zegt de woensdag. Want:
"Het breekt zo lekker de week voor zo'n gynaecoloog... En op maandag doen die ambtenaren niks zo net na het weekend. Op dinsdag beginnen ze een beetje in te komen dus plannen ze alleen maar makkelijke gevalletjes in. Donderdag is de dag na de champions league avond dus hebben ze een kater en doen ze niks. En vrijdag is vrijdag, dan slapen ze uit en gaat om 13u de frituurpan aan. Eigenlijk heel logisch dus."

Twee verschillende theorieën. Zeg jij het maar; welke dag denk jij en waarom?

1 opmerking:

  1. Mijn excuses naar oom K. maar ik ga dan toch voor de theorie van oma. In het weekend moet de kraam/kinderafdeling zo leeg mogelijk...
    Kom maar op baby! (en raden naar het geslacht doe ik wijselijk maar niet :-))

    BeantwoordenVerwijderen