dinsdag 6 augustus 2013

34 weken

Gisteren was ik 34 weken zwanger. Tijd om weer een buikfoto te maken voor in ons rijtje; vanaf 21 weken heb ik elke 3 weken een buikfoto gemaakt om zo te zien hoe die groeit. Zojuist voor de laatste keer naar de verloskundige geweest en alles was weer goed; bloeddruk goed, hartje goed, buikgroei goed en de kleine ligt met het hoofdje naar beneden is deze keer ook een klein stukje ingedaald. Prima dus!

Oma zei; "zeg even dat de kleine daar niet helemaal heen hoeft" en opa zei "gehoorzaam kind". :-)

Nu dus geen nieuwe afspraak gemaakt bij de verloskundige maar de 19e gaan we naar het ziekenhuis. De verloskundige zie ik weer aan mijn kraambed verschijnen als ik thuis ben. Ik ging dus vandaag in plaats van met een nieuwe afspraak naar huis met een verwijzing voor de gynaecoloog.

Grappig is wel dat ze vanmorgen dus weer flink heeft lopen porren, duwen en knijpen in mijn buik om te zien hoe guppie er bij ligt en ik dat van de week al precies zo gezegd had. Ik zei toen tegen manlief "volgens mij ligt het hoofdje daar, het ruggetje en de billen daar, een beentje hier en voel ik af en toe kleine vingertjes onderin" en ja hoor dat is precies hoe de kleine er bij ligt. Toch bijzonder dat je voor het eerst zwanger bent en dat je dat soort dingen gewoon toch weet te benoemen.

De afgelopen 3 weken is er 2kg bij gekomen wat nu een totaal maakt van +17kg. Nou ja; we gaan er maar van uit dat we dat na een tijdje ook weer allemaal kwijt zijn :-) En; zolang de kleine het goed doet...

Dat was hem dus. De laatste werkdag heb ik al gehad. Nu de laatste keer verloskundige ook. De laatste babywasjes zijn gedraaid. Vandaag pak ik een ziekenhuistas in. De schommelstoel is geverfd. Allemaal kleine laatste dingetjes nu. En daarna, daarna gaan we allemaal eerste dingetjes meemaken! :-)

Ik heb er zin in; laat maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten