zaterdag 24 augustus 2013

**hik**

Soms vind ik het heel gezellig, soms vind ik het bijna zielig... De hik.

Onze kleine heeft zeer regelmatig de hik. Vaak meer dan twee keer per dag. Als het alleen de hik is en vrij snel weer over gaat dan is het gezellig. Soms lijkt de kleine er ook zat van te worden en wordt hij/zij heel onrustig als de hik er weer is (of te lang duurt?) en dan komen er grote golven in mijn buik. Dan vind ik het wel eens zielig. Maar ja wat doe je er aan?

Ja helemaal niets dus.

En ik weet het; het hoort er bij. Sommigen zeggen dat je kleine dan na de geboorte ook vaak nog de hik heeft (en er daarna overheen groeit). Anderen zeggen dat dit er niets mee te maken heeft.

Hoe dan ook; de kleine heeft de hik omdat twee dingen geoefend worden:
- slikken; de kleine verslikt zich in het vruchtwater en kan daardoor de hik krijgen
- ademen; de kleine kan al ademhalingsoefeningen doen en daardoor vruchtwater binnen krijgen en dus de hik krijgen.

Beiden niet heel handig zou je denken ;-)

Van de week had ik het nog over ademen. Nou ja; over de longetjes. Dat onze kleine nu later gehaald gaat worden vanwege de longetjes. Een collegaatje riep heel grappig; "zal je zien dat jij nu langer pijn moet lijden (omdat de kleine later gehaald wordt) en dat je kind met 14 jaar flink gaat roken!"

Pff nou dat mag ik toch niet hopen!

Hoe dan ook; de kleine is hard aan het oefenen en zich dus heel erg aan het voorbereiden. Goed bezig kleintje. We zijn bijna 37 weken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten