woensdag 18 september 2013

Wij met ons 3tjes

En dan is het al weer woensdag. Dag 2 zonder kraamzorg. Hoe dat gaat? Prima! Oké ik werd echt ontzettend verwend met creatieve ontbijtjes en fruithapjes en het is héél handig om in het begin wat tips en trucs te krijgen en voor papa ook om met een niet zo mobiele echtgenoot het badje, de douche en een emmer te kunnen proberen maar het is ook wel fijn zo met ons 3tjes.

Manlief verwent mij ontzettend want ja de kraamzorg heeft gezegd; let op haar want je bent 6 weken kraamvrouw en ze heeft ook gewoon een operatie achter de rug. En als ik dan zeg dat het best prima gaat en ik bepaalde dingen heus wel red vindt hij dat hij toch echt voor mij moet zorgen. En ja; misschien is dat ook wel zo en moet ik mij er gewoon aan over geven... Toch ook best fijn.

Thijs doet het fantastisch. Waar de voedingen eerst wel een ding waren (of in ieder geval een stressmomentje) hebben we dat nu veel meer los gelaten. Thijs heeft maandag aan de kraamhulp laten zien wat wij bedoelden als hij écht niet wil en zij gaf aan dat we bij dat gedrag ook op moeten passen dat hij geen afkeer krijgt van de borstvoeding. We hebben het nu dus anders; Thijs krijgt de kans om borstvoeding te pakken. Lukt dit niet, dan krijgt hij afgekolfde melk in een fles. In het begin vond ik dit echt heel naar omdat ik persé vond dat hij borstvoeding moest krijgen. Totdat ik de vraag kreeg; wat vind je nou belangrijk; de borstvoeding of de moedermelk? Want; als je zo doorgaat met dat "vechten" heb je kans dat hij de afkeer krijgt en doe je het zo krijgt hij in ieder geval de moedermelk binnen. Ja en daar zit dan ook wel weer wat in.

En hoezeer ik het ook heel vervelend vond; nu geeft het ZO veel meer rust... Ja natuurlijk is borstvoeding ook gewoon heel gezellig en heel fijn om zo samen het contact te hebben maar wij kunnen heel goed knuffelen na een voeding en kletsen en vooral GENIETEN nu we wat meer hebben losgelaten dat dit geloof ik nu een betere methode is.

Ik heb trouwens ontdekt dat als je dit aan anderen vertelt dat het heel veel herkend wordt. Iemand zei tegen mij; oh die van mij deed dat ook op die manier! En toen heb ik een tijdje gekolfd en de fles gedaan en daarna hebben we een hele tijd een fijne combi gehad tussen borst en fles. Dat soort dingen stelt wel gerust. En als het mannetje tevreden is en er zo veel meer rust in huis heb dan is genieten zo veel makkelijker... We hebben zo'n heerlijk mannetje!

Kortom; wat meer loslaten.
Verder doet hij het ook fantastisch; hij drinkt goed, luiers zijn goed en Thijs zit al weer op 4350gr dus ongeveer terug op geboortegewicht (4405). Super dus! Ik zeg met een beetje mooi weer maar de wagen testen buiten :-)

Wij zijn verliefd op ons mannetje...

1 opmerking:

  1. Goed dat je het wat meer loslaat, geeft veel rust. Weet het uit ervaring. C. wilde ook niet aan de borst, dus heb een tijdje kolven en borstvoeding gecombineerd, tot hij echt helemaal niet meer wilde en ik er klaar meer was. Daarna op flesvoeding over gegaan, en daar deed hij het ook prima op. Dus inderdaad: laat het los, het gaat zoals het gaat. Als hij goed groeit en verder een tevreden mannetje is, gaat het toch goed? Geniet lekker van je mannen!

    BeantwoordenVerwijderen