woensdag 25 september 2013

Twee weken en twee dagen oud

Thijs is vandaag twee weken en twee dagen oud. Aan de ene kant voelt het als "al" 2 weken en aan de andere kant is het net alsof Thijs al jaaaaaren bij ons is. Volgens een vriendinnetje is dat "het moedergevoel". Ah :-) Hoe dan ook; Thijs hoort bij ons.

Oké soms is het 's nachts niet zo grappig dat hij nog niet kan vertellen wat er is en dat het dan erg zoeken is nadat je luier en eten al afgevinkt hebt maar dat hoort er natuurlijk ook bij. 's Nachts kun je dat alleen minder goed hebben als overdag haha.

Ons vriendje doet het verder hartstikke goed.

Met papa gaat het ook goed. Al ziet hij nog wel iets op tegen komende week als hij weer aan het werk moet en ons vriendje gaat 's nachts spoken. We zullen zien hoe dat gaat lopen... Verder is hij ontzettend gek met ons mannetje en draait hij nergens zijn hand voor om (luiers/ fles/ aankleden/ uitkleden/ badje/ douche, enzovoorts). Heerlijk om hem te horen kletsen tegen ons kleine mannetje tijdens zijn 'vader-zoon-moment'.
Van de week lag Thijs even bij papa in het grote bed en echt waar ik had het moeten filmen. Beide 'mannen' lagen precies in dezelfde houding en toen papa een geluidje maakte, kwam Thijs vlak daarna met een soortgelijk geluidje. Vader en zoon... :-)

Met mij gaat het ook goed; ik ben flink aan het afbouwen wat betreft paracetamol en ga elke dag een stukje wandelen met Thijs. En; als papa tijd heeft gaat hij natuurlijk ook mee. De rondjes zijn nog niet verschrikkelijk lang maar al met al ben ik al best een kwartier/ twintig minuten weg.
Bekkenklachten zijn een stuk minder als tijdens de zwangerschap maar ja ik ben natuurlijk het kindje tussen mijn benen kwijt :-) 's Morgens bij het wakker worden heb ik het meeste last en na het wandelen voel ik mijn rug en bekken ook nog wel.
Mijn rug doet het oké. Ik merk dat als ik een dag veel met Thijs in de weer ben omdat manlief andere dingen doet, mijn lijf dat nog niet helemaal fantastisch vindt. Ach ook dat zal elke keer wel weer wat beter gaan.

Ondanks dat ik nog steeds wel last heb van dingetjes is het zó enorm fijn om aan het opbouwen te zijn!

Oh en wat ik echt even genoemd wil hebben: we hebben ontzettend veel lieve, leuke kaartjes gekregen. Te veel om iedereen persoonlijk te bedanken. Dus bij deze; BEDANKT! We genieten nog steeds elke dag van de postbode op deze manier :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten