vrijdag 3 oktober 2014

Klimmen/ staan en... kruipen!

In mijn vorige bericht schreef ik het al; onze man kan staan! En waar hij dit eerst alleen deed als hij dacht dat hij een laptop/ afstandsbediening/ telefoon (alles wat hij niet mag) kon pakken, doet hij het nu steeds vaker. Gewoon om het staan. Want staan is ineens stoer.
Hij vindt nog steeds wel eens dat hij bij de bank moet staan en dan blijkt hij daar alleen te moeten staan omdat daar een telefoon of afstandsbediening ligt. Meneer is dan echt HEEL boos als hij het niet krijgt maar dan heeft hij echt de verkeerde ouders getroffen...

Onze man is gigantisch aan het klimmen en klauteren. Thuis vond hij het ineens leuk met behulp van de kruiprol (gekregen van zijn oom en tante) te klauteren en dan zichzelf er overheen te werken. Op het KDV is ook een soort klimding waar hij de hele dag overheen moet samen met zijn vriendje daar. Verder staat er op het KDV een verhoogde box en in de onderkant zit een rond gat. Dat is ook cool om doorheen te klimmen. Als mama op de grond zit klimt hij heen en weer over de gestrekte benen. Als papa op de grond ligt klimt hij over zijn buik. En een schik dat hij dan heeft!

Gisterenavond stonden manlief en ik bijna te juichen. Ons mannetje bedacht ineens toch nog te gaan kruipen! Inmiddels is hij bijna 13 maanden oud en ik dacht eerlijk gezegd dat hij het kruipen over zou gaan slaan omdat hij ineens zo druk was met klimmen en staan maar zou hij het dan toch nog gaan doen? Eerst is het afwachten of het een eenmalige actie was maar vandaag heeft hij ook al weer twee keer gekropen. Hij is zo hard aan het oefenen! (nou ja; wij ook met hem want we zijn naast de osteopaat ook bezig met de kinderfysiotherapeut)

We hebben een gigantisch groot lelijk tapijt in de woonkamer liggen wat er voor moest zorgen dat meneer iets minder makkelijk kon glijden (tijgeren) en daardoor wellicht ging kruipen. Ik merk dat als hij met blote beentjes en blote voetjes daar bezig is hij eerder geneigd is te klimmen/ kruipen en klauteren dus zo lekker in huis gaat regelmatig de broek uit en de sokken uit. Wat maakt het uit.

Nu was ik als baby anderhalf dat ik dacht; goh misschien kan ik mij ook wel eens gaan optrekken aan de spijlen van de box dus wat dat betreft heeft meneer misschien wel mijn genen... Ach inmiddels kan ik ook gewoon lopen hoor ;-)

Ons mannetje lijkt dus ineens het licht te hebben gezien en lijkt ineens dingen te gaan doen.
Ik laat hem lekker klauteren en aan mij optrekken (want ja staan bij mama is echt het leukste).
Hij komt er wel :-)

Ons schatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten