woensdag 8 januari 2014

Bijna 4 maanden...

Morgen is ons mannetje al weer vier maanden! Oké dat is natuurlijk nog heel jong en heel klein maar ik vind het al zo'n mannetje geworden! En ik kan me echt NIET meer voorstellen dat vier maanden geleden ons mannetje er nog niet was.

Ons mannetje doet het goed. Heel goed.
Deze week is de eerste week dat ik weer mijn drie dagen per week werk. Maandag was het dus papadag en gisteren was ons vriendje voor het eerst een hele dag op het kinderdagverblijf. Ik was zó benieuwd hoe hij dat ging doen! Natuurlijk ging het wennen goed maar dat was maar twee maal anderhalf uur. Wel wat anders dan van kwart voor 8 tot kwart over vijf! Vooral het slapen was ik erg benieuwd naar. Papa bracht hem weg en ik heb hem opgehaald. Daar aangekomen bleek hij de hele dag zijn "buitensokjes" aan te hebben gehad (ik doe altijd van die dikke sokken over zijn gewone sokjes heen als we buiten zijn omdat hij nog geen schoenen aan heeft) maar goed; buiten dat was alles ontzettend prima. Enorm goed gedronken en erg veel geslapen! Geen enkel probleem dus.
Het enige wat het KDV zei was "hij heeft wel érg graag zijn speen he?". Ja klopt. Ik wilde geen 'spenenkind' en wat heb ik nu? Juist... Een spenenkind. Nu is hij nu nog maar een paar maand oud en officieel nog een 'zuigeling' maar toch... Ik hoop dat we hier over een maand of twee wel echt kunnen gaan afbouwen tot uiteindelijk alleen een speentje in bed bij het in slaap vallen want hij heeft dagen dat hij bijna de hele dag dat ding in moet.
Ik ben begonnen met de speen toen de kraamzorg zei dat hij dit nodig had vanwege zijn grote zuigbehoefte. En ja dat zag ik ook wel maar hoe weet je bij zo'n kleintje nou of het zuigbehoefte of gewenning is? Zuigbehoefte prima; gewenning hoeft niet. En honderd mensen honderd meningen dus dat helpt ook niet echt. Volgende week maar even bij het CB noemen...

Verder is ons mannetje om 18:15u vaak doodop en wil hij naar bed. Dan komt hij rond 23u nog voor een voeding, rond 04:00u en dan rond 07:00u is hij wakker. Tenminste... even haha want daarna gaat hij na anderhalf uur gezellig te hebben gedaan gewoon weer even slapen. Zijn ooms snappen het wel. Die zouden dit ook wel willen zeggen ze.

Vandaag is het mamadag en als ons vriendje straks weer wakker is (voor de tweede keer dus) gaan we lekker knuffelen. En wandelen :-)

Ik vind het aan het werk zijn weer prima; zit er al weer helemaal in en vind het heerlijk om ook mijn eigen ding weer te hebben. Ook dat gaat vrij snel. Wel is het ook HEERLIJK om na het werk naar het KDV te rijden om ons vriendje op te halen; plat te knuffelen en te begraven onder kusjes. En ik merk dat ik dat extra doe na bepaalde werkafspraken............

Morgen is ons mannetje 4 maanden oud.

Over twee en een halve week laten wij hem dopen.

2 opmerkingen:

  1. Ohh ik zou een #$$# doen voor een slaper haha.. Af en toe dan. Maar wat goed dat het zo fijn gegaan is. En dat het werken je ook bevalt.
    Alvast gefeliciteerd met de 4 maanden mijlpaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Happy 4 months! De mijne is alweer 5 maanden en 2 dagen oud. Wacht jij straks maar, in maand 4 gaan ze echt onwijs veel veranderen, tenminste dat deed mijn kleine meisje. Het voelde alsof mijn klein meisje al een groot meisje wordt.. het gaat zo snel hier!!

    Super om de horen dat alles goed gaat. Het lijkt me ook moeilijk om erachter te komen of het zuigbehoefte heeft of dat het gewenning is. Maar zo herkenbaar, altijd op je eigen gevoel af gaan. Hier heb ik wel van geleerd en doe meestal toch wel mijn 'eigen ding' niet dat ik zelf opeens eigenwijs wordt (want tips zijn welkom, maar ga me niet dwingen) maar soms voelt het gewoon zo zoals ik het moet doen.

    Dat knuffelen is zo lekker hè? ik knuffel haar soms echt plat gewoon whahaha. En hebben jullie al doopkleertjes? Ik kon zo'n leuke webshop die dat verkocht maar ze is zo veranderd met haar shop dat ik nu niet weet of ze nog doopkleertjes heeft.

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen