dinsdag 31 december 2013

Weer aan het werk!

Jaja, mama is weer een dag aan het werk geweest. Dit betekende dat ons kleine vriendje een hele dag naar oma mocht.
Hier had hij al een keer geoefend dus dat zou best wel goed gaan. Het betekende ook dat papa en mama de ochtend even moesten zien hoe alles moest gaan aangezien ze dus beiden op tijd weg moesten. Mama kolven, papa ons vriendje de fles en aankleden. Ging prima! Wekker ging natuurlijk wel eerder en toen ik in het donker rijdend naar oma "op een grote paddenstoel" aan het zingen was bedacht ik dat mijn leven toch echt wel veranderd was.
Eenmaal bij oma is het de auto uitpakken; luiertas met extra kleertjes, voedingen en een bijtring, voor de zekerheid ook nog een pot kunstvoeding en dan de wagen; wieltjes er aan, bak er op en dan ons vriendje uit de auto en hop naar binnen. Daar jasje uit en over in oma's armen. Flesjes in de koelkast... En dan vraagt oma; hoe komt het dat hij nat is op zijn rug? Heeft hij het zo warm in de auto? Hmm nee dat denk ik niet... Even kijken... Ja hoor; alles groen! Tot op zijn rug.. Shit... Oma ging met jas en al nog aan naar boven om alles schoon te maken en mama ging toch maar weg om te gaan werken. Sorry!!

Vervolgens naar het werk en daar reed ik om 08:30u de parkeerplaats op. Oké ik moest om 08:30u achter de pc zitten dus eigenlijk was ik net te laat maar ik vond het voor de eerste keer niet slecht!
Mijn eerste werkdag bestond voornamelijk uit het legen van een mailbox van bijna 5 maanden en alvast het maken van nieuwe afspraken voor de komende weken. Beetje saai maar wel rustig om zo te beginnen. Gelukkig 's middags ook nog twee collegaatjes gezien.
Na de werkdag weer naar oma om ons vriendje op te halen. Oma schrijft elke keer een heel leuk stukje in je oppasboekje:
 
Normaal zou het nu opvang-dag zijn maar dit gaat volgende week pas in dus ik ben nog een dagje vrij. Wel mocht ons kleine vriendje vandaag voor de tweede keer oefenen; anderhalf uur naar de opvang om te zien hoe dat gaat. De eerste keer kreeg ik zijn mapje zo terug:
Vandaag dus weer. Ik bracht je weg (de vorige keer waren papa en mama samen) en kon thuis mooi even opruimen, de was draaien en alle flesjes reinigen. Daarna was het al weer tijd om ons kleine vriendje op te halen. En ook deze keer was het heel goed gegaan en stond er een leuk verhaaltje in je map:


Dat zal allemaal best goed komen bij oma en de opvang komende week! Donderdag mag ons vriendje weer naar oma en volgende week ga ik weer mijn "volledige" (lees: 3 dagen) weken werken. Gek om met iets anders bezig te zijn dan met ons kleine vriendje maar ook weer heerlijk!

Vanavond eerst oudejaarsavond. Ik ben benieuwd of ons mannetje door het vuurwerk heen slaapt of dat hij er misschien heel erg van schrikt.
Onze kat ging vanmorgen heel vroeg nog even naar buiten maar is vanaf 8u al binnen en heeft zich helemaal op zolder achter de wasmachine verstopt. Ik heb zo'n vermoeden dat hij daar morgen pas weer achterweg komt... T arme beestje..
Buiten waren de kippetjes ook even allemaal in het hok gevlucht maar die lijken er toch minder problemen mee te hebben dan de kat want Piri, Nugget, Jambalaya en Kebab lopen alle vier al weer gewoon buiten te scharrelen inmiddels.

Morgen een dagje nieuwjaarwensen. Donderdag dus werken en ons mannetje naar oma en dan vrijdagochtend vol met leuke dingen! Maar daar kom ik later op terug...

Fijne jaarwisseling iedereen!!!

2 opmerkingen:

  1. Fijne jaarwisseling! Onze Goldenretriever hond is een bangerd maar nooit bang voor vuurwerk. Sinds onze dochter geboren is, is ze sneller schrikkerig en dit jaar voor het eerst ook banger, ze is zo van streek en kan zich niet ontspannen echt zielig. Ik herken haar zo ook helemaal niet.

    Kan me voorstellen dat je even zo'n momentje kreeg. Die momentjes heb ik ook vaak na de geboorte van Jenthe.

    Oops die ongelukjes heb ik ook vaak gehad maar dan net voordat ik wil gaan vertrekken. Gelukkig had je kleertjes meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze honden hebben zich aardig sterk gehouden. We gingen dan wel naar mijn schoonouders (die wonen rustig) maar door heel goed nieuws in de ochtend zijn we later vertrokken dan de bedoeling was. En omdat Finn het niet echt leuk vond om te blijven slapen zijn we om 23u ook nog eens terug naar huis gereden.. zucht haha

    En idd, ik had laatst ook zo'n heerlijke luier.. En hij kwam net een uur geleden uit bad haha.. Nou dat vond ie zelf dan niet zo heel erg vervelend ;)

    Nog de beste wensen!

    BeantwoordenVerwijderen