maandag 16 december 2013

14 weken

Jaja 14 weken is ons mannetje al weer.

14 weken en aangezien hij bij het CB de vorige keer bijna 7kg woog (en ze bij het CB zeiden dat je met 7 kg of met 4 mnd de late fles van 23u wel kon gaan vervroegen) zeggen wij elke avond bij de late fles van 23u dat hij groot genoeg is om de nacht over te slaan en dat hij gewoon mag blijven slapen tot morgenochtend. Helaas trapt hij daar tot nu toe nog niet in :-)

Meneertje krijgt nu om 23u half BV, half KV en de rest van de dag nog BV. Nou moet ik zeggen dat het ook om die reden wel goed is als hij de nachten door gaat halen want dan kunnen we dit nog wel een tijdje uitzingen (anders raakt de vriezer leeg haha).

Meneertje doet het goed. Over het algemeen is het een ontzettend vrolijk en gezellig mannetje. Hij sjanst er flink op los en kletst en lacht de hele dag. Oké je verstaat er natuurlijk nog helemaal niets van maar gezellig is het wel!

Wel is hij nog op zoek naar zijn nieuwe ritme. Al vanaf dat hij ongeveer 1,5 maand is had hij een vrij duidelijk ritme en toen hij 's avonds naar bed ging, deden we dit vanaf de avondfles van 19u. Geen probleem. De laatste dagen is meneer echter eerder moe. Eerst om 19u, toen om 18:30u, daarna 18u en laatste dagen zelfs 16:30/ 17:00u. Op zich geen punt; van mij mag hij naar bed maar jeetje dat is wel vroeg hoor! Dit betekent ook dat als ik weer aan het werk ben hij gewoon direct naar bed gaat als ik thuis kom. Ja en dat vind ik dan weer niet gezellig... Maar ja; moe is moe...

Gisteren bijvoorbeeld; half vijf was het drama. En dan is meneer ZO moe dat hij niet in slaap valt maar enorm blijft huilen. Eigenlijk te moe is om gewoon te drinken (tot 4x toe tijdens de fles ineens HEEL hard huilen) en in bed eerst ook nog huilen om daarna in slaap te vallen (ja tot de volgende voeding dus). Handig is anders zullen we maar zeggen... En hoe het nou komt dat hij elke keer vroeger moe is? Geen idee... Meneer had zich gisteren ZO overstuur gehuild dat ik heel veel moeite heb moeten doen om hem rustig te krijgen. Daarna was hij dus kapot en viel hij in zijn bedje in slaap. Dat soort avonden maakt je best radeloos als ouders (wat te doen?!) en zijn we ontzettend blij dat we geen huilbaby hebben...

Overdag doe ik niet anders dan eerst. Hij slaapt zo'n 3 a 4x en dan niet heel lang.
Nou ja; wie weet vindt hij weer een nieuw ritme...
Ik ben nu nog lekker thuis en vanmorgen heeft hij eerst in zijn bed en later nog bij mama geslapen. Normaal spuugt hij zijn speen uit vlak voordat hij echt in slaap valt. Soms vergeet hij dat en dat eindigt dan in een heel charmant (NOT) gezicht:
hahaha lekker ding...

Hoe dan ook; deze week is het wennen voor mij want ik ga twee dagen zonder mijn kleine vriendje beleven. Wel gek hoor om na al die tijd ALTIJD bij hem te zijn ineens twee hele dagen zonder hem te zijn. Maar ja; ik ga straks weer aan het werk he dus ja het is goed zo. De eerste dag is ons vriendje lekker bij papa en ben ik aan het werk. De tweede dag gaat hij een dagje proefdraaien bij oma. Hartstikke gezellig! Ik geloof dat ik dan mn hobbyhok maar eens door ga. En naar de kapper :-) Alle tijd voor dan tenslotte.

Verder gaan deze week de kerstkaarten de deur uit. Inmiddels zijn ze af.
Gisterenavond hebben we (onder het mom "beter te laat dan nooit") de adventster opgehangen en de kerstboom neergezet. Ons kleine vriendje weet nog niet zo goed wat hij er van vindt. Hij heeft heel goed door dat die boom er eerst niet stond en moet er elke keer naar kijken. Maar of hij het nou leuk vindt of gewoon heel druk om te zien...? Dat weet ik niet..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten