woensdag 6 november 2013

Controle gynaecoloog

8 weken (en twee dagen) na de keizersnede mocht ik me vandaag melden bij het ziekenhuis voor een controle bij de gynaecoloog. "Voor jou; niet voor je kind die hoeft niet mee" werd mij gezegd. En ik dacht; ja leuk maar ik ga daar echt geen oppas voor regelen ik neem hem gewoon in de wagen mee dat kan prima. Alleen moest ik om 11u in het ziekenhuis zijn en zat ik dan net met zijn fles. Ik kon dat wel gaan schuiven met flestijden maar oom M. zag het wel zitten om eventjes op zijn neefje te passen en dus bleef Thijs thuis en ging ik naar het ziekenhuis. Zonder kind.

Ik had verwacht dat de gynaecoloog mijn baarmoeder zou controleren omdat dit normaal wel gedaan wordt door de kraamzorg maar deze het niet aandurfde ivm de keizersnede maar het was alleen een gesprekje. "Oh je loopt weer als een kievit! Mag ik dat opschrijven?" Van mij wel. Het gaat ook goed! Of ik last had van de wond? Of Thijs borst- of flesvoeding kreeg? Of ik nagedacht had over anticonceptie? En zo nog een aantal vragen.
Daarna met een "zorg dat je het eerste jaar niet zwanger wordt!" (dit heeft hij wel 2 of 3x gezegd; wie zegt dat we nog een kindje willen?!) en een
"zorg dat je weer daalt in gewicht voor een eventuele volgende zwangerschap want overgewicht is een extra risico met een zwangerschap en een operatie" (ja dat was ik sowieso wel van plan) en als laatste een
"denk er aan dat je een keizersnede niet te vaak moet laten doen" (nogmaals: wie zegt dat we dat willen?!) mocht ik weer gaan.

Ik hoef mij niet meer te melden (behalve bij een eventuele volgende zwangerschap want de keizersnede indicatie verandert niet voor mij omdat mijn rug niet anders wordt). Dat is mooi! Of ik alleen nog wel aan een uitstrijkje wilde denken. Dat was wel erg belangrijk! Ja dat weet ik. Ik had hem gemist omdat ik zwanger was toen de oproep kwam maar ik had al aangegeven een herhaalde oproep te willen.

Thuis kreeg Thijs net een fles en werd hij daarna tegen de schouder gehouden voor een boer. Alles was natuurlijk hartstikke goed gegaan. Fijn! Oom M. nogmaals bedankt!! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten