dinsdag 25 juni 2013

Alles groeit :-)

Nieuwsflash van onze kant: de kuikens gaan ontzettend goed. Ze groeien echt als kool! Jambalaya (links) wordt steeds meer "fluffy" en Kebab neemt het zelfs al op tegen onze "alpha-kip". Ze (tenminste; we hopen nog dat het kippen zijn en geen hanen) heeft al eventjes bij Piri in het grote hok gezeten en dit ging hartstikke goed. Helaas was Piri met Jambalaya en Piri nog geen goede combinatie...
 Momenteel hebben we van mijn ouders een logĂ© in huis. Joris weet nooit zo goed wat hij daar van moet vinden en Snoozle (zoals ze heet) begint altijd met grommen en blazen naar Joris. Daarna rent ze heel hard bij hem weg dus eigenlijk is ze gewoon bang haha. Mietje... In ieder geval; vorig jaar heeft ze hier ook 3 weken gelogeerd en toen was dit een paar dagen het geval en daarna ging het prima. Ze is hier nu sinds donderdagavond en het blazen en grommen is grotendeels over. Gisteren is ze ook al buiten wezen spelen hier en dat gaat prima. 's Nachts houden we ze apart maar verder niet meer.
 Van het weekend is er een start gemaakt met het overdekt maken van de kippenren. Op de rechterhelft zit nu gaas en op de linkerhelft komen golfplaatjes. Dit laatste moet nog gebeuren. Dan hebben de kippen ook als het regent wat meer mogelijkheden en buiten dat vond ik laatst een gevlekte poes IN de ren waar Piri en Nugget nogal van onder de indruk waren dus daar moeten we wat mee voordat de kuikens over gaan naar de grote ren...
Af en toe kan Piri heel bijdehand zijn; hier komt hij brood stelen van manlief...
 Ondertussen ben ik 28+1 (zoals dat zo leuk heet) zwanger. Zojuist ben ik weer ter controle bij de verloskundige geweest en de baby groeit goed. Mijn buik was in de afgelopen 4 weken 7cm gegroeid en volgens de verloskundig heb ik een "keurig 28 weken buikje". Bloeddruk was goed, bloed prikken was goed en het hartje was luid en duidelijk te horen. Perfect!
En ja; dat mijn lijf dan steeds minder wil... Zolang ik maar te horen krijg dat de kleine het goed doet en dat alles goed gaat en ik me geen zorgen hoef te maken gaan we gewoon door! :-)

1 opmerking:

  1. Fijn dat alles goed is, jammer van dat lijf maar ja... bijna verlof!!

    BeantwoordenVerwijderen