vrijdag 31 oktober 2014

Blazen en rugpatiënt

Meneer heeft "blazen" ontdekt.
Blazen moet bij je warme avondeten, bij papa's koffie, maar ach als je toch bezig bent; dan ook maar je koekje blazen...

En wat ook een leuk spelletje is; het lepeltje uit papa's mok halen, er weer in proberen te mikken, papa die hem dan ronddraait en dan weer van voor af aan. En dan natuurlijk 30x. Waarom niet.

Hij doet het prima onze kleine man. Waarbij de fysio haar laatste keer zei dat hij nu moest gaan oefenen met rechtuit lopen en de draai maken (bij oversteken van tafel naar bank en andersom) is hij dit helemaal zelf gaan doen. 100x op een dag. Want het is leuk. Prima. Vooruit lopen moet dan wel met hulp achter zijn karretje aan of aan papa's / mama's handen maar hij vindt het fantastisch en het gaat op hoog tempo soms!

Onze man heeft absoluut nog twee slaapjes op een dag nodig en tegenwoordig slaapt hij ook thuis zo'n anderhalf uur beide slaapjes. Nou ja, behalve als je er even van uit gaat of het nodig hebt want dan is het zo ineens maar 40 minuutjes ofzo haha zo werkt dat he met kleine kinderen... Wordt je moe van hoor dat ontdekken!

Vanmorgen werd ik wakker met een verschrikkelijk slechte rug. Ik ben natuurlijk rugpatiënt dus ik heb altijd last van mijn rug maar ik heb dagen dat ik eerder zou zeggen; plat vanochtend en vanmiddag rustig aan gaan bewegen dan ben ik er morgen wel weer.
Maar ja.... We hebben nu een dreumes. En een dreumes die mama reuze goed aanvoelt en daar op reageert. En dus was meneer hangerig en knuffelig vandaag. Reuze gezellig hoor maar als je niets zwaars mag tillen (sowieso niet laat staan op zo'n dag) dan is dreumes al snel te zwaar. Maar hoeveel keus heb je? Ja niet. En dus ga je gewoon door. Met dus de grote kans dat zo'n "dip" nu langer duurt. Ik zou ook niet weten hoe ik dat anders moet doen... Gelukkig maakte meneer vandaag twee keer anderhalf uur slaapjes en kon ik in die tijd in ieder geval plat. En als je daarna de trap op gaat (ook zo fijn op zo'n dag) en je doet de deur los en meneer staat met een MEGA grijns "Eeeeey!" te roepen.. Ach dan kan je toch ook niet anders dan glimlachen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten