zondag 21 juli 2013

Varkentje...

Wederom even een update van het leventje hier.

De kuikens gaan supergoed; gisteren hebben ze voor het eerst de hele dag bij onze grote kippen in de grote ren gelopen en vannacht hebben ze zelfs bij elkaar geslapen. In eerste instantie gingen de kippen het nachthok in en gingen de kuikens in een hoek van de ren liggen (ach ja het is warm zat; ik zou ook buiten kunnen slapen maar dat was natuurlijk niet de bedoeling); dus hebben we de kuikens bij de kippen in gezet en het nachtdeel even afgesloten.
Vanmorgen werden we wakker door een hoop geschreeuw "IK WIL ER UIT" van de kippen maar; alle 4 leken ongedeerd dus ik denk dat het goed gegaan is allemaal :-)

Wat betreft ons eigen kleintje; ook hier gaat alles goed.
Volgens de scheurkalender is de kleine nu zo'n 40cm lang en weegt de kleine zo'n 1900 gram. Er staat "je baby ziet er nu heerlijk roze uit en heeft al een lekker laagje vet (...)". De jongste oom reageert hierop met "'Het is nu een varkentje!" en de oudste oom met "Dan past hij/zij mijn Ajax shirt nog niet!" (nou is deze oom bijna 2 meter lang en ik moet er niet aan denken dat onze kleine zo groot is dat die dat shirt al past... dat wil je toch niet in je buik?!)

Manlief en ik zijn er steeds meer klaar voor. We worden erg nieuwsgierig naar ons kleintje. Hoe zou hij/zij er uit zien? Hoe zou alles gaan?

Gisteren zijn we gestart met het draaien van de eerste babywasjes (manlief had de eerste er zonder wasmiddel ingestopt omdat ik gezegd had zonder wasverzachter en hij getwijfeld had dus maar niets er in stopte...) die lekker buiten konden hangen met een klein windje. Lekker fris de kast in!

Verder is manlief 2x naar de Kruidvat geweest om zwitsal spullen te halen. Nee niet omdat hij dat interessant vindt; ik moet alle algemene dingen en kleertjes maar regelen, maar omdat je bij 2 zwitsal producten 500gram gratis schepsnoep kreeg. Ja daarvoor wilde hij vrijdag EN zaterdag wel naar de kruidvat. :-) Lekker ding..

Hoe dan ook; rustig zo door gaan dacht ik maar. Zeker komende week... Pfff 30 graden.... Begrijp me goed; mooi weer is fijn hoor maar ik vind 30 graden normaal al te warm in NL laat staan nu haha.
Nou ja in NL duurt het ook nooit héél erg lang dus we komen er wel weer doorheen.

Nog 2 weekjes werken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten